Porodična kompanija Bosis iz Valjeva ove godine obeležava punih 40 godine poslovanja, tokom kojih je od male zanatske radionice za sito štampu, izrasla u vodećeg proizvođača štampane i kaširane kartonske ambalaže u regionu. Kompanija sa svojih 146 zaposlenih proizvodi inovativnu ambalažu za preko 170 klijenata u svim industrijama: odeće i obuće, hemije i farmacije, hrane, auto, elektro, IT industrije i dr. Tokom 2021. godine proizveli smo preko 370 miliona kutija za domaće i inostrane brendove: Coca Cola, Henkel, Nestle, Dr. Oetker, Atlantik grupa, Bambi, Polimark, Aleva, Carnex, Yuhor, Neoplanta i mnoge druge. U godini za nama, naš izvoz je činio 30% ostvarenog prometa i ambalaža iz Valjeva je krasila rafove u Francuskoj, Nemačkoj, Švajcarskoj, Rusiji, Maroku, Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Sloveniji i drugim zemljama. Naša misija je da dobro upakujemo sve brendove dok odgovorno i održivo poslujemo sa svrhom i kreiramo ambalažu sa dušom i vrednosti koje ostaju budućim generacijama.
Datum osnivanja firme
02.06.1982.
Ključne lokacija/e poslovanja(Proizvodnje)
Popučke, Valjevo
Osnivač(i)
Bogoljub Pantelić
Podaci o poslovanju
2021 | 2015 | 2010 | 2005 | |
---|---|---|---|---|
Stalno zaposleni | 117 | 76 | 46 | 30 |
Promet | 1837704822 | 621947152 | 382540054 | 253820040 |
Izvoz robe i usluga | 516198840 | 72311752 | 19665094 | 40869850 |
Deo 1 – Proizvodi/usluge i tržišta/kupci

Deo 2– razvoj firme i preduzetnička priča koja ga je iznedrila.
Bosis je osnovan 1982. godine kao mala radionica za sito štampu u garaži osnivača, Bogoljuba Pantelića. 1992. godine kompanija prelazi na novu lokaciju gde se rast ubrzava. Bosis nastavlja ekspanziju i 2007. godine kupuje Asitrade liniju za proizvodnju vala i kaširanje, a dalji razvoj se nastavlja osvajanjem tehnologije izrade blister kartona 2014. godine. Od početka, Bosis je bio opredeljen na kvalitet, praćenje i ulaganje u tržišne trendove, tehnologiju i ljude što mu je omogućilo da među prvima započne digitalnu transformaciju, prilagodi poslovanje principima cirkularnosti, uspostavi organizacionu kulturu Bosis Family, standarde poslovanja i sposobnost da se uključi u veoma zahtevne lance snabdevanja velikih multinacionalki kroz dobijanje EcoVadis Platinum Supplier, SMETA SEDEX i drugih priznanja. Bosis je uspešno odoleo udarima pandemije korona virusa i uspeo je da održi konstantan proces proizvodnje bez prekida i obezbedi kontinuirano snabdevanje FMCG lanca snabdevanja u vremenu kada je to bilo najpotrebnije. U situaciji kada su prisutne velike turbulencije na tržištu papira, Bosis nastavlja da ulaže velike napore u osiguravanje stabilnog snabdevanja tržišta ambalažom.
Deo 3 – doprinos firme održivom razvoju Srbije.
- Cilj 8 – Promovisati postojan i inkluzivan (socijalno uključiv) održivi ekonomski rast kao i dostojanstveno zaposlenje za sve
- Cilj 4 – Značajno povećati broj mladih i odraslih koji imaju odgovarajuće veštine, uključujući tehničke i stručne, za zapošljavanje, dostojne poslove i preduzetništvo
- Cilj 9 – Izgraditi otpornu infrastrukturu, promovisati inkluzivnu i održivu industrijalizaciju i podsticati inovacije
- Cilj 7 – Osigurati pristup dostupnoj, pouzdanoj, održivoj i modernoj energiji za sve
- Cilj 5 – Postići rodnu ravnopravnost i osnaživati sve žene i devojčice
- Cilj 10 – Smanjiti nejednakost unutar i između država
- Cilj 12 – Obezbediti održive obrasce potrošnje i proizvodnje
- Cilj 13 – Preduzeti hitnu akciju u borbi protiv klimatskih promena i njihovih posledica
- Cilj 6 – Obezbediti dostupnost i održivo upravljanje vodom i sanacijama za sve
- Cilj 15 – Očuvanje života na zemlji
Bosis organizuje i učestvuje u velikom broju aktivnosti društveno odgovornog poslovanja, u kojima se najveći akcenat stavlja na poboljšanje života u lokalnoj zajednici i promociju odgovornog i održivog poslovanja na raznim konferencijama i poslovnim skupovima, kako u Srbiji tako i u inostranstvu. Bosis već decenijama praktikuje poslovanje sa svrhom – da se pored osiguravanja uspešnog i profitabilnog poslovanja i rasta kompanije, pobrine i da njihovi zaposleni, njihove porodice, lokalna zajednica, društvo i cela planeta napreduju sa Bosisom i da svojim poslovanjem stvaraju vrednost koja traje i ostaje budućim generacijama. Strateško opredeljenje za poslovanje sa svrhom u Bosisu potvrđuju i vrednostima na kojima temelje svoje poslovanje – O23PK+, sa kojima su usklađeni svi njihovi poslovni planovi, strategije i aktivnosti. Poslovanje je usklađeno i sa UN ciljevima održivog razvoja što osigurava da ciljevi Bosisa doprinose najvećim benefitima za društvo. Bosis transparentno izveštava po GRI metodologiji. Bosis potvrđuje da je dostojan liderske pozicije nizom nagrada i priznanja za postignute poslovne rezultate i unapređenje privrede, kao i za društveno-odgovorno poslovanje i zaštitu životne sredine. Dvostruko je nagrađivan Nacionalnom nagradom za društveno odgovorno poslovanje „Đorđe Vajfert“, nagradom EY Društveno odgovorni preduzetnik godine, dobitnici su i Nacionalne nagrade za volontiranje, Virtus nagrade za filantropiju, nagrade Grada Valjeva i mnogih drugih.