Modna kuća LUNA već tri decenije stvara garderobu visokog kvaliteta namenjenu ženama koje svoju ženstvenost ne kriju već se njome ponose. LUNA je od samog nastajanja pa do danas sinonim za bezvremeni stil i eleganciju kombinovanu sa vrhunskim materijalima i besprekornom izradom. Međutim ono što je izdvaja od ostalih brendova je pre svega odnos sa kupcima, trud da se želje i potrebe dama kada je garderoba u pitanju u potpunosti zadovolje. Rezultat je konstantan rast onih koje svoje poverenje kada je izgled u bitnim životnim događajima u pitanju poklanjaju baš brendu LUNA i to u čitavom regionu. Danas kroz ćerke firme potpuno pokriva tržišta 5 zemalja u regionu a izvozi širom sveta – modele LUNA nose dame od Japana i daleke Australije pa do Amerike. Kroz savremen i autentičan koncept maloprodaje kako u zemlji tako i van nje se pruža izuzetan doživljaj kupovine. Razvijena franšiza i veleprodajni kanali distribucije kolekcija omogućavaju dostupnost velikom broju kupaca.
Datum osnivanja firme
12.08.1992.
Ključne lokacija/e poslovanja(Proizvodnje)
Požarevac
Osnivač(i)
Biljana Jovanović
Podaci o poslovanju
2021 | 2015 | 2010 | 2005 | |
---|---|---|---|---|
Stalno zaposleni | 172 | 131 | 83 | 41 |
Promet | 2.682.000 | 3.045.000 | 1.860.000 | 403.500 |
Izvoz robe i usluga | 550.000 | 1.100.000 | 585.000 | 27.800 |
Deo 1 – Proizvodi/usluge i tržišta/kupci

Deo 2– razvoj firme i preduzetnička priča koja ga je iznedrila.
LUNA je nastala pre tačno trideset godina kao zajednički poduhvat majke i ćerke, kao mala zanatska radnja sa jednom šivaćom mašinom u porodičnom stanu. Zlatne ruke i sivačko umeće majke spojeno sa energijom, kreativnošću i entuzijazmom ćerke i današnje vlasnice LUNE Biljane Jovanović su omogućile da se firma razvija i raste iz godine u godinu. Oko sebe su okupile sjajne žene motivisane i spremne da zajedno uče, bore se sa izazovima i stvaraju priču o LUNI. Luna je jedna veoma atipična firma i kada je rodna struktura u pitanju kako na ovim prostorima tako i šire – od svog nastanka pa sve do danas preko 95% zaposlenih čine žene, uključujući i sve upravljačke funkcije. Da bi se iz zanatske radnje izraslo u jedan savremen poslovni sistem, koji posluje na više tržista i izvozi značajan deo svog proizvodnog programa, bilo je neophodno da se konstantno uči i ulaže u znanje na svim nivoima. Ljudi su bili i ostali najveći kapital koji kompanija poseduje. Iz godine u godinu se povećavao broj zaposlenih tako da danas sa ponosom možemo da kažemo da više od polovine zaposlenih zajedno radi duže od 15 godina što kao rezultat daje harmoniju i veliku posvećenost svih zajedničkom cilju.
Deo 3 – doprinos firme održivom razvoju Srbije.
- Cilj 8 – Promovisati postojan i inkluzivan (socijalno uključiv) održivi ekonomski rast kao i dostojanstveno zaposlenje za sve
- Cilj 4 – Značajno povećati broj mladih i odraslih koji imaju odgovarajuće veštine, uključujući tehničke i stručne, za zapošljavanje, dostojne poslove i preduzetništvo
- Cilj 9 – Izgraditi otpornu infrastrukturu, promovisati inkluzivnu i održivu industrijalizaciju i podsticati inovacije
- Cilj 7 – Osigurati pristup dostupnoj, pouzdanoj, održivoj i modernoj energiji za sve
- Cilj 5 – Postići rodnu ravnopravnost i osnaživati sve žene i devojčice
- Cilj 12 – Obezbediti održive obrasce potrošnje i proizvodnje
- Cilj 15 – Očuvanje života na zemlji
Svesni da bez praćenja najmodernije tehnologije i digitalizacije nije moguće biti konkurentan na zahtevnom svetskom tržištu, u LUNI se godinama unazad velika pažnja posvećuje razvoju informacionih tehnologija i svih poslovnih i proizvodnih procesa tako da danas kao rezultat imamo da ih sve povezuje savremen informacioni sistem, da se koriste najsavremeniji softveri za modeliranje, oprema za automatko krojenje je instalirana pre dve godine a nedavno je puštena u pogon i potpuno softverski kontrolisana linija za šivenje čime je u potpunosti najsavremenije moguće digitalno i tehnološki zaokružen proizvodni proces. Iako je LUNA u celini okrenuta tehnološkom razvoju ni jednog trenutka se nije zanemarivala potreba da se čuva životna sredina i prate svetski trendovi kada je energija u pitanju – na krovove proizvodnih hala je postavljena moderna solarna elektrana koja u letnjem periodu u velikom procentu zadovoljava potrebe za električnom energijom. Takođe se za grejanje uz pomoć toplotnih pumpi koristi temperature zemlje i na taj način još dodatno štedi električna energija. Plastika i papir se odvaja u proizvodnji i šalje na reciklažu već dugi niz godina. Žene su u LUNI glavni oslonac i motor razvoja – ne retko se kaže da je LUNA kompanija u kojoj žene stvaraju za žene.